FØR OG ETTERBILDER ETTER VEKTNEDGANG

21. oktober 2017

Boktips / Bright Line Eating / Egenpleie / Helse / Spis deg fri

JEG FØLER MEG FRIERE

På mandag har det gått 6 uker siden jeg startet med Bright Line Eating og 1 uke på grunnkurset «Spis deg Fri» med Irina Lee som kursholder. Jeg kan hånden på hjertet si at jeg har funnet en løsning for mine cravings på sukker og mel. Mat og søtsaker har hatt altfor stor plass i livet mitt. Jeg har aldri fått de resultatene jeg har ønsket. Men idag tenker jeg sjelden på mitt neste måltid og har funnet en slags ro i forhold til mat. Klart jeg har følelser og lyster nå de andre i huset spiser søtsaker, men det går overraskende greit å la være. Jeg lager meg da en kopp med grønn te eller en kaffe latte. Dette blir min snop. Jeg spiser 3 måltider til dagen og ingen mellommåltider. Jeg gleder meg til hvert måltid og nyter hver bit. Har fått en mer nærvær til måltidene en hva jeg hadde før. Det merkes at kroppen har vendt seg til spisemønsteret. Jeg var veldig sulten de første 2-3 ukene på kveldstid og mer trøtt. I boken «Spis deg fri» står det så godt at vi skal ha på “kosetøflene” på ved vektnedgangsplanen. Det betyr at vi skal tillate oss å slappe mer av, noe som påvirker mange prosesser i kroppen. Du blir noe trøttere de første ukene, det blir som en detox for kroppen. Likevel har jeg en energi og letthet i kroppen som er ubeskrivelig. Jeg er fortsatt noe trøtt innimellom, men da tillater jeg meg selv å legge meg ned på gulvet i en yogastilling som Irina anbefaler oss på kurset. 

Et av slogan til Bright Line Eating er «happy, thin and free». Mulig at vi Nordmenn streiker når vi hører dette, men om du luker bort «thin», så er det sant. Det er en frihetsfølelse å slippe å tenke på mat 24/7. Jeg får i meg masse grønnsaker og frukt hver dag og porsjonene er absolutt innafor helsedirektoratets anbefalinger. Jeg spiser altså vanlig norsk mat uten helsekostprodukter. Ingen dill og dall. Dette gjør at jeg kan spise alt som familien spiser, utenom matvarer som inneholder sukker og mel.

Jeg spiser BLE én dag om gangen, mer trenger jeg ikke å forholde meg til. 

Bildene ovenfor er tatt -8 kg siden. Til venstre er tatt i juni og bildet til høyre er tatt igår. Jeg ser og merker stor forskjell på kropp og sinn. Buksene er løse og det gir en motivasjon og letthet i kroppen. Det er ikke like tungt å gå opp trappene lenger. Føttene er lette. 

Nedenfor er tatt i august og fram til idag. Jeg har gått ned fra størrekse 42 til 38(noen plagg størrelse 40). Jeg synes også at blikket på bildene har endret seg. Akkurat som øynene gløder og jeg virker gladere. Vet ikke om dere ser det, men det gjør jeg. Det er det viktigste. 

Gå inn HER og les mer om BLE.

 

2 kommentarer til “FØR OG ETTERBILDER ETTER VEKTNEDGANG

  1. http://tinyurl.com/

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this
    superb blog! I suppose for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed
    to my Google account. I look forward to brand new updates and will talk about this
    website with my Facebook group. Talk soon!

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.