#CHALLANGE: 14 DAGERS AVSUKRING!

14. oktober 2015

Eureka / Helse / Mat og kos

SONY DSC

SONY DSC

 

På mandag var jeg på “en ny start” kurset igjen. Utrolig inspirerende sålangt! Kursleder Line Henriksen pratet om blodsukker, og hvordan sukkerinntak påvirker blodsukkeret . Vi vet at sukker i form av godteri, sukkerholdige drikkervarer og hvetemel gir betennelsestilstander i kroppen vår. Det påvirker blodsukkeret vårt i form av at vi tar dårlige matvalg, og at vi får en rask blodsukkerstigning istedenfor en jevn blodsukkerstigning i løpet av dagen. Vi på kurset har startet en 14 dagers challange. 14 dager uten sukker! Det tar faktisk det for å slippe taket på sukkerhungeren. Vi skal erstatte sødmen i form av honning og naturlige råvårer. 1 teskje med honning daglig er betennelsesdempende!

Når du kutter ut sukker er det er viktig å se opp for skjulte sukkerbomber: Søtsaker er nemlig ikke bare sjokolade! Du kan finne store mengder sukker i saft, bakervarer, juice, syltetøy, ketchup, fruktyoghurt, en mengde såkalte lettprodukter og mye annet. Sjekk innholdet i matvarene – det kan være at du får i deg altfor mye sukker selv om du klarer å holde deg unna godteriene. Og dermed opprettholdes søtsuget.

Hva gjør at vi får sukkersug? For lite proteiner i kosten igjennom dagen, sier Line Henriksen. Vi får proteiner via kjøtt, fisk, kylling og egg.

Blir du med på challange 14 dager uten sukker?


I am takeing a course in nutrition, and the next 14 days there is no sugar in my diet. I hope I can make it.

By Lisette

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.