Yummi

7. april 2015

Foto / Helse / Hverdagsglimt / Inspirasjon

 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

 

 

Jeg har fått helt dilla på chiapudding, den smaker rett og slett nydelig. Chiafrøene er i tillegg svært rike på omega-3- og omega-6-fettsyrer som er viktige byggesteiner for kropp og hjerne. To spiseskjeer chiafrø inneholder faktisk mer omega-3 enn en hel laksefilet!

Til 2 personer trenger du:

1 lite glass (eller et annet glass du ønsker å ha puddingen i )

3 dl fløte

1 dl vann

3- 4 ss chiafrø

1-2 ts sukrin gold

 

Slik gjør du:

Hell alt i norgesglasset, rør rundt. La stå i 5 min. Rør litt til. Mulig det klumper seg, men det går bra, prøv å skill de største klumpene. Sett i kjøleskap og rør innimellom. Er du utålmodig som meg, kan du spise den innen ca. 20 min. Vil du vente lenger kan du spise den etter 2 timer- ønsker du å vente enda lenger lar du den stå over natten.

By Lisette

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.