JEG DELER LITT AV MATOPPLEGGET MITT

9. oktober 2016

Helse / Hverdagsglimt / Lundborgklinikken i Stavanger / Mat og kos

SONY DSC

I dag har jeg ikke følgt matplanen slavisk, da jeg er så kjent med opplegget at jeg trikser og misker litt. Her har jeg laget en blomkålsuppe uten melk med stekt vestlandskinke og gressløk. Smaker nydelig. Dette ble middagen min i dag.

SONY DSC

 

JEG BLIR FORTERE METT EN HVA JEG HAR VÆRT PÅ LENGE

Mange har spurt meg hva jeg spiser, derfor deler jeg en typisk matdag. Kostholdet er basert på lavkarbo, ernæringsterapeut Malin Schefstrøm fra Lundborgklinikken mente dette kunne være passende kosthold for meg. Jeg har skeiet litt ut i helgene, men er strikt ellers i uken. Tenkte jeg ville dele med dere i dette innlegget et eksempel på hva jeg spiser. Vil poengtere at jeg har koser meg 1-2 ganger i helgene med litt godteri, men har klart å begrense meg og det er veldig bra til å være meg.

Jeg er ikke vandt meg å spise frokost, så har derfor skippet den. Noen klarer seg ikke uten frokost, og da kunne jeg valgt å spise 2 hjertesalatblad med roastbiff, løk, remulade og sylteagurk. Hjertesalaten har fungert som «brød», noe du kan tilsette skinke og grønt.

Starter dagen med et stort glass med vann eller sitronte, deretter en kaffelatte basert på havre eller mandelmelk. Latten holder meg mett til lunsj. Deretter spiser jeg lunsj i 11.00 tiden på jobb. Før lunsj drikker jeg hyppig vann, kanskje 1 glass i timen. Til lunsj har jeg laget en salat basert på hjertesalat, sorte oliven, skinkebiter, rå løk, fetaost, agurk og tomater. Jeg bruker litt eddik, olje, salt og pepper som dressing. Deretter blir det et mellommåltid som er en smoothie med bær/kokosmelk før middag. Til middag har jeg spist mye forskjellig i det siste, det går i salat som tilbehør, masse grønnsaker og kyllingfillet med surret bacon. Egg, koteletter og fisk er også ingredienser jeg spiser til middag.

Jeg var veldig sulten den første uken. Nå etter jeg har fastet 3 ganger i uken frokost og lunsj er magesekken blitt mindre. Fasten øker fettforbrenningen.

By Lisette

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *